Livet

Så tränar du din bäckenbotten med knipkulor

Knipkulor

Det finns massor av fördelar med att använda knipkulor. Här kan du läsa hur du tränar upp din bäckenbotten med hjälp av knipkulor.

Om knipkulor

Det är lite oklart var kulorna kommer ifrån. Vissa menar att de kommer från gamla kinesiska traditioner och andra menar att de kommer från Indien och deras tantrasex. Oavsett vad så finns det idag riktigt många olika varianter av knipkulor och alla hjälper dig med samma sak. De tränar din bäckenbotten så att du känns tightare, får njutning och hjälper dig att hålla tätt.

Det finns en del olika varianter att välja mellan. Det finns ihåliga kulor med en liten kula inuti som rör sig i takt med dina rörelser. Det finns massiva kulor som väger en del för maximal träning. Det finns flera kulor som hänger ihop med ett snöre och en enda kula på ett snöre. Det är helt upp till dig vad du är intresserad av!

Så använder du dem

Att använda knipkulor är enkelt!

  1. Rengör alltid kulorna innan du använder dem! Det finns en risk att det fastnat damm eller smuts på dem. Tvätta dem med ljummet vatten och mild tvål eller rengöringsmedel för sexleksaker.
  2. Använd ett bra, vattenbaserat glidmedel för att föra in kulorna.
  3. Lägg dig ner och slappna av. För in kulorna i vaginan cirka 2-3 cm upp. Testa sedan att knipa ihop musklerna runt dem – gör en knipövning. En knipövning gör du genom att dra ihop musklerna i underlivet på samma sätt som när du stoppar strålen när du kissar. Spänn musklerna i några sekunder och slappna sedan av igen.
  4. När du vant dig vid att göra knipövningar liggandes kan du testa att resa dig upp och känna hur det känns. Många kvinnor känner att sexlusten ökar redan när kulorna sätts in. När du går runt kommer de små kulorna inuti knipkulorna att röra på sig i takt med dina rörelser vilket kan kännas väldigt upphetsande. Oroa dig inte om kulorna glider ut, det är bara att lägga sig ner och prova igen. Om du aldrig gjort knipövningar tidigare kommer det ta lite tid innan du kan gå runt obehindrat med kulorna i dig.
  5. När du börjar bli vältränad kommer du att kunna göra vilka vardagliga sysslor som helst med kulorna i dig. Allt från att städa till att handla mat. Det är dock viktigt att du lyssnar på din kropp! I början kanske du kommer klara 10-15 minuter innan du blir trött. Oavsett hur vältränad du är ska du inte ha kulorna inne i mer än 8 timmar åt gången. Bäckenbottenmusklerna är precis som alla andra muskler och kommer bli trötta efter träning.
  6. Tvätta kulorna ordentligt med ljummet vatten och mild tvål när du är klar med dem. Förvara dem på en torr plats där kulorna kan andas. En tygpåse eller en ask som inte sluter helt tätt passar bra.
  7. Använd kulorna så ofta du vill. De passar till exempel perfekt till uppvärmning i bilen på vägen hem från jobbet. När du kommer hem kommer du vara tänd och redo för sex med din partner.

Kommentera

Your email address will not be published. Required fields are marked *